Tuesday, October 19, 2010

Kancil 850 manual to auto transmission

Hari ni nak review tentang kancil 850 manual to auto transmission ... antara barang yang perlu utk anda tukar manual ke auto

1.Gearbox set
2.Gear lever
3.Padel
4.Radiator
5.Starter

*So..kalau anda nak beli barang ke..pastikan ada suma mende alah di atas la..kalau x paham..feel free to call us...nak suh P44 Autoworks handle suma pun boleh....suma kete kita bleh convert transmission..no problem



Abis suma kena barai....



Interior pun kena barai...


Dah siap dah pun..macam ori kan..


Another happy customer


64 comments:

  1. klau trade in gearbox manual brapa agak2 kos???sy punya kancil 660ex...dri segi minyak kuat mkn mnyak x?bukan ape dh bosan pkai manual lgpon skrg duk kL...mklum r jln jem....

    ReplyDelete
  2. stock gearbox x da buat masa sekarang

    ReplyDelete
  3. skrg kancul sy 850t m. lau nak convert gearbox kelisa 1000 auto bley?? bape ongkosnya??

    ReplyDelete
  4. pi cari barang suma complete..upah pasang rm 350 skali mod suma lever

    ReplyDelete
  5. Kat meter ada imej gear auto tak? Malam2 lampu ada tak kat gear lever tu

    ReplyDelete
  6. xpower klau gne gearbox 1.0.. xcayok..lbih baik x pyah..

    ReplyDelete
  7. wan..dia 850 turbo...so..x de hal pakai gearbox 1000cc x da hal

    ** saya jarang online blog...sila join fb atau call saya 012 5526121

    ReplyDelete
  8. 3 speed dengan 4 speed kancil auto yang mana lebih sesuai?

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, nak tanya berapa kos nak tukar gearbox manual ke auto utk kamcil 850

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, nak tanya berapa kos nak tukar gearbox manual ke auto utk kamcil 850

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Roger Saya 013 7707000
      Nak buat kancil wife bagi upgrade auto pastu bagi Kat anak yg nak pakai keta dlm UPSI

      Delete
  12. salam nk ty,gear box auto brp harga?kreta sy gearbox rosak

    ReplyDelete
  13. Convert gear Kenai aerosport manual ke auto kos berapa?

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Bro saya nak convert Kancil (2002 model) 850cc manual saya ke auto. Tak payah tukar engine hanya nak tukar manual gear ke auto . Barang saya takde .. kalau pau gear dengan upah berape harga bro?

    ReplyDelete
  16. Salam tuan...berapa kos convert alza manual ke auto?

    ReplyDelete
  17. Salam tuan...berapa kos convert alza manual ke auto?

    ReplyDelete
  18. Morning nak tanya kancil 850 manual tukar ke auto 4 speed berapa Harga berapa kos convert dengan barang

    ReplyDelete
  19. Bos berapa harga nak tukar gear box manual ke auto
    Kereta saga blm tahun 2008

    ReplyDelete
  20. sy ada kancil 660 manual tahun 2004. ingat nak tukar ke auto? boleh buat x? lokasi di mana?

    ReplyDelete
  21. nak tanya nak tukar enjin 660 + gearbox auto berapa kos sekali upah?

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. bro i nak convert to auto so kalau stanby rm 1k memang boleh tukar ke bukan tukar enjin kan maaf saya bahalol bab2 ni hahaha tahu pakai je

    ReplyDelete
  24. Bos nak tukar auto gear box 3speed ke 4speed berapa kos semua

    ReplyDelete
  25. salam boss, saya ada satu jb-jl 5 speed manual, memang boleh pakai gbox 850 tapi soalan saya ialah bolehkah gbox manual 850 pakai auto punye final gear? maksuadnye Gearbox masih 850 manual tapi dengan final gear auto 850. thnk u for replying

    ReplyDelete
  26. soket wiring gear auto kancil kena sambung kat mana... kalu asal gear manual

    ReplyDelete
  27. Kancil 850cc manual convert enjin kelisa 1.0cc auto. Bila masuk D atau R dan tekan brek kereta bergegar 1 badan. Lebih2 lagi bila pasang aircond. Dah tambah 2 biji FICD tapi masih juga bergegar. Kadang kereta pandai mati bila masuk gear. Ada masalah gearbox atau wiring?

    ReplyDelete
  28. boss.. mcm mna cara sambung wiring gear box auto.. kreta kancil manual convert auto

    ReplyDelete
  29. boss.. mcm mna cara sambung wiring gear box auto.. kreta kancil manual convert auto

    ReplyDelete
  30. salam.. boss kelisa saya manual konvert auto. masalah lmpu reverse blkg x nyala. adkah sbb x wiring reverse switch? saya ada jumpa soket 2 pin belah kiri enjin bay yg x smbung. adakah itu soket reverse switch manual sblm ni?

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. Salam.. Nak Tanya.. Berapa kos utk Tukar cable shift gear tuk Kancil yer.. Dan harga cable Biasa Berapa?

    ReplyDelete
  33. Berapa Kos convert viva 660 to auto. ???

    ReplyDelete
  34. Salam Boos,nk tanya kancil 850(2001) klau tukar manual ke auto berapa harga. Gearbox lama bulih kira tread in dak. Kereta dok jln lg.

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum, maaf saya baru jumpa site ni. Nak tanya utk 2 kereta. 1. Kancil 850 2001 convert manual to auto. 2. Viva 660 manual ke auto. Berapa kos setiap satu?

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum..kereta sy asal 850 manual..dah tukar gearbox auto..tp pngedalian gear auto trsebut hanya 3 gear je..dah btl ke..sy x psti msa beli gearbox auto brpa gear..tp pasti gearbox kancil jgak.adakah sesuai dgn enjin asal sy 850 mnual.

    ReplyDelete
  37. Kalau kos bawah rm2000, saya serius nk tukar kancil manual saya jadi auto

    ReplyDelete
  38. salam tuan. P44 Autoworks ni kat mana ya. saya kat kundang, rawang. kalau dekat nak ejas tukar gearbox auto kancil 850 saya.

    ReplyDelete
  39. Salam tuan P44 Saya kereta kancil 850 I taruk gear satu tiba tiba enjin mati kalau start enjin Tak mau start

    ReplyDelete
  40. Salam....brape cost nak tukar manual ke auto,kancil 660...

    ReplyDelete
  41. Salam bosku,auto ke mnual wiring nk kne tkar jgak ke yg mnual pny?

    ReplyDelete
  42. Salam sy nak tanya kos nak tukar kancil 850 manual ke auto rm brp ye skrg ni?

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum tuan. Saya bercadang nak convert kancil 850 2001 dari manual ke auto. Boleh bagi harga terkini dan lokasi tuan. Saya dari Bukit Mertajam. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..buat masa skang.. set gearbox utk kancil susah nak dapat..kalau ada pun hat kancil 3speed .. kos mau ada dalam 1.8k siap semua

      kalau ada modal..boleh pakai viva nya set.. 4speed... rm 2.3k .. hat ni boleh dapat anytime

      atau..tuan cari barang..bawa mai..saya ambil upah sahaja

      Delete
  44. Bos, pm wasap sy 0134018082 nak tanya sal gearbox

    ReplyDelete