Monday, June 20, 2011

Wan Armstrong - 660ex to L200s efi Turbo

Kancil ni milik wan yang mana setelah dok layan ikut turn halfcut .. kini tiba giliran dia . 3 hari aje joe sama gie belasah sampai siap !

Goodbye..engine ni dia sedekah kat wsop buat kete tarik..syukur

L200s halfcut ... antara yang terbaik...semua berkilat laie..jepun baru overhaul rasanya engine ni

Wan ni gila chrome..abih suma barang kena chrome !


4g15 Major Overhaul - No More Minyak Nyok !

Kali ni nak review pasal kete syaril yang dulu dok guna minyak masak tu .. setelah dapat greenlight dan dok kumpul barang yang lingkup tunggu foundri .. akhirnya .. siap !


Akibat minyak masak....check FB for more pics
&


Macam biasa...gasket original saja !!!

Bro M observe gie pasang engine syaril

Final check n tune oleh bro M


Wednesday, June 8, 2011

RD 660ex to L5 complete front interior

Kete ni milik kawan kepada art gurun.Engine std aje..tapi owner nak desbod/padel/sub suma L5.Walaupun kena tunggu turn kat P44 Autoworks dia sanggup sebab sub sama desbod ada orang buat tapi bila ngan padel...hehehe..mana mau carrrrr bro..P44 Autoworks aje bikin

Mana mau carrrr..sub/desbod/padel suma L5..suis hazard pun cam ori ye..x de renggang sana sini


Hehehe..l2s complete luar..tapi engine std aje..ok la tu...JDM

Motorcycle Department @ P44 Autoworks

P44 Autoworks kini ada wsop motor secara sambilan yang diuruskan oleh wan armstrong . Buat permulaan kami hanya menerima Honda Ex5 untuk proses upgrade/overhaul/repair/servis .


Wan ( 0164114967 ) tengah asah kepala piston


ada cam jue aziz tak?

Monday, June 6, 2011

Zam ProCC Majorworks

V6 ni milik saudara zam dari simpang ampat yang mana beliau telah mengamanahkan P44 Autoworks utk menjalankan kerja kerja baikpulih segala leaking dan masalah berasap . So..setelah berpuas hati dengan harga dan servis yang ditawarkan.Kerja dijalankan seperti biasa . Barang semua original yer


ni masa turun gearbox..setel leaking oil seal


Top overhaul..maya karin rite nowww

Berkilat balik semua


Satu laie dari proCC malaysia ! TQ bro zam kerana memilih P44 Autoworks


Friday, June 3, 2011

Toyota Avanza Servis

Ni special request dari geng avanza , depa complain sebab dok citer pasal kete majorworks aja . So..kali ni saya review sikit pasal avanza yang dok mai servis kat P44 Autoworks . Semua ni geng yang frust ngan SC sebab dok balun kow kow . Bila gi workshop luar..depa x guna plak barang original tapi bila jumpa P44 Autoworks ... alhamdulillah..semua original parts dari minyak sampailah ke sparepart !

Alamak..kurang jelas la pulak gambar minyak tu..


Ni dok tukar minyak axle @ gearbox belakang

Sebenarnya maintainence avanza ni agak mudah la..x da apa sangat sebab kereta masih baru . Kebanyakkan yang dok mai P44 Autoworks semua servis / brek / belting / absorber dan bearing tayar .

Minyak engine semi sintetik 10w40 original toyota + oil filter original + servis asas + upah = rm 120
Minyak gear type IV original toyota + upah = rm 90
Coolant original toyota + upah = rm 20
Minyak axle castrol st140 + upah = rm 50

** Lain lain tu pls call lah..penat nak list out sini


Timingbelt Waja Campro

Kali ni saja nak share tentang engine campro . Tak kira lah 1.3 / 1.6 / 1.8 yang mana blm/gen2/persona dan waja campro pakai . Base engine sumanya sama . Timingbelt kit pun sama . Beza campro ni saiz piston saja . So..ni ada sikit gambar campro engine 1.8 terawal yang mai tukar timingbelt kat P44 Autoworks .