Kete bergegar sampai nak luruh dashboard?Maybe mounting yang pecah ... semalam ada sebiji kelisa mai tukar 3 biji mounting ...dan servis 2-3 benda....so...cam biasa..sikit review !
Arm tengah ushar line cam ne nak kasi kuar mounting
Macam biasa .. only original parts
*Hasilnya selepas 8jam bekerja ..3 biji mounting siap serta 2-3 benda yang cikgu syidee suh checking...
Salam. Enjin Kenari sy de problem. Piston kecut kt bahagian atas. So, mekanik syorkan tukar enjin. So, kalo boleh, nk upgrade 1.3. So, enjin pe yg boleh pakai?
yrv bleh masuk....storia pun bleh masuk .. yrv tu tebo .. storia tu tadak turbo....tapi tu la dia..melibatkan pemasangan hafkat lah..tapi engine tu still bleh rebuilt..check blogspot pasal kelisa/kenari yang kami rebuilt
Terima kasih kerana membantu. Mekanik syorkan kwn amik enjin yg sama cc ngn yg ori, tapi half cut Daihatsu ar. Maaf, nk tnya pendapat, rebuilt ngn tukar enjin, mana lagi baik. Keta kwn dh kt bengkel. Kalo Penang ngn Johor dekat, mgkn kwn towing gi bengkel p44!!!!
kalau nak amik sama cc .. what for tukar engine? still sama kan..baik rebuilt...tatau la mungkin dia x berani nak rebuilt ka apa...kalau payah sangat..amik engine lantai sudah..x pun...satu caya..pos mai engine bro...saya rebuilt..suh depa pasangkan..huhu...mmg saya ada wat utk geng seremban....
Kalo rebuild, dia akan tukar piston n lay balik enjin. So, mekanik tu x confirm enjin tu akan ok macam sedia kala. Dia x jamin boleh jalan jauh, takut problem tu jadi balik. Kawan biasa balik Kedah. Tapi, tul ke kalau rebuild enjin x sempurna cam asal?
saya nak tukar mounting dgn nak check timing mcm tak betul after timing belkt change.mintak dah mekanik tu adjust balik tapi kedai dah bengkrap! berapa ye total?
Good info P44 Autoworks...aku skrg tgh cari mounting untuk kelisa gak....kalo bengkel area Klang Valley nak jer aku g tukar terus kat P44....nak minta nasihat sket leh? Kalo lacal punya mounting, Schmaco agak2 boleh tahan x?
Kalo yg ori dari daihatsu plak dia ada gred ker? kalo nak beli ngan P44 yang ori tu leh bagi dalam braper? harga termasuk pos ke KL
Kenari sayer ader problem:- 1. Minyak Itam asyik leaking kt tip dan kt oil seal kt timing belt. dh 2kali tukar oil seal tp msih leaking ag. 2. enjin bunyi kasar mcm enjin diesel 3. enjin gegar and xbleh blah.. max bleh g 80km/j jer ..ag 1 mcm dengar angin kua kt throttle body ..
dh pening dh xtau nk wat aper ..mechanic suggest tukar enjin sm cc..
kalau dah buat dengan cara yang betul 2-3 kali...mungkin ada masalah ngan crankshaft..sbb tu leaking..yang bunyi angin tu mungkin breather ada masalah....kalau ada modal..tukar engine lantai...jimat..kalau ada modal lagi..tukar hafkat..hehehe
engine bro wiring ecu japan or filipina ? sbb ada 2 jenis kalau kenari nih..pls comfirm...cranshaft tu mungkin luka masa depa nak tukar oil seal..sbb tu dok bocor...kalau ikutkan bleh lir balik...
kalau buka bonet depan tu...nak tengok kat mana atau cari kat mana blok....saya takut kena tipu....coz sekarang ni kereta kelisa saya macam 850 je...tp kat roadtax 1000....sata tengok dekat cleaner tak tunjukkan 1.0...tu yang musyikil tu..thanks
salam, saya nk tanya bnyk benda berkenaan kancil 850 ni.
1. sy punye enjin gegar teruk, bunyi pun sgt bising. perlu ke sy tukar mounting. kos nye berapa kalau tukar mounting? 2. temprature x stabil, slalu tinggi. sy dh tukar radiator 3 kali tahun ni. ape lg yg perlu sy buat? adakah head bengkok ataupun aade msalah lain? 3. jika dimurahkan rezeki sy ingin menukar enjin kelisa/ viva 1.0.. persoalannya tapak n mounting lepas ke masuk enjin ke kancil? sbb enjin kancil x de tapak sebelah kiri mcm enjin viva.
Salam..nk tanya sikit..enjin dan gearbox kenari saya leaking sikit..kata pomen klu nk buat lebih baik tukar mounting trus sbb keta pun ada gegar sikit2.. Klu nk buat kat p44 brapa hari blh siap?ada x bg trasport cth motor ka buat sementara tggl keta?sya kt alor pongsu,perak...
tak yah berapa hari bro..bro janji ngan kami mai awal pagi...tunggu sambil lepak layan wifi...petang dah bleh balik ngan jayanya...heheheh..x da pedia ah kalau kenari nak turun engine tu....boleh aje..geng geng jauh mmg janji hari .. terus mai awal pagi..petang balik... call saya 012 5526121
saya singgah sabtu lps tp tuannya xdak pi kenduri kot.. agak2 brapa rm klu buat balik enjin leaking. nt lain kali pi x trus buat jr....leaking belah bawah enjin...
sabtu last week tutup sbb kenduri banyak..sila ikuti perkembangan bukak tutup di facebook kami.... saya x tengok leaking cam ne saya nak buka harga .... susah ....
salam p44,nk tanya ckit.sy pnya kelisa thn lepas ada buat tukar valve seal tp lepas tu jd lg problem,,kuar asap lg byk lo..minyak enjin tiap mnggu kena topap..adakah enjin nk kong??..p44 bleh buat dak??brapa hari??kos??...sy dok belah pulau ja.
betul ke mounting boleh putus? tp tak lah pulak sampai dashboard saya gegar ...coz saya bawak pi jumpa mekanik...at first masalah kelisa sy gear susah nak masuk...so...diorg bukak semua enjin, and find out ada mslh mounting jugak....ckp mounting putus, and ada parts dlm mounting tu longgar dah?just tak puas hati sgt, sebab yg sy dgr kalau mounting problem keta memang akan gegar teruk...tp kelisa sy takdelah pulak gegar teruk ...tu yg mcm pelik...just nak dptkan kepastian jer..tq
saya baru sahaja tukar gearbox myvi se auto saya disebabkan gearbox saya dah kong. masalahnya sekarang bila saya berjalan jauh bila saya tukar gear dari N ke D ada sedikit jerking yang tidak kuat... saya telah servis body throttle, adakah disebabkan mounting gearbox tu dah pecah? kalau biarkan kereta tu sampai keesokkan hari masalah jerking tu tiada lagi mengapa ye?
Bro..salam alaik..thanx bro share mklumat..sy ada mslh, kancil saya ni..bila nak start henjut jalan, bunyi gedeguk bahagian kiri..bila tekan brek pon jd mcm tu..mcm ada longgar n berlangar..pomen ckp mgkin mounting enjin..agak2 ape ea bro?
oooo...body eksiden la nih.....lower arm dah try tukar ka? kalau sama gak maybe subframe tu lah..subframe kalau nak tuakr kena gantung engine...tak yah turun la...gantung ja...subframe seken rege dalam rm 100 ke 150..upah rm 100...
hehehe..kami mmg ada pi pun .. tapi pi jalan jalan ja kat selangor..kekeke
baru pas obohol kancil850 kat servis produa pomen cakap.. plug da tukar. distributer da tukar ekon da ok cabel da tukar. radiaor da tukar. monting baru. suma tukar spere part original.. tapi enjin saya masih bergegar waktu start .tekan minyak tak gegar... tapi tidak tekan minyak enjin jadi gegar.jadi bergegar bila tak tekan padel minyak... pelik btol... pusat servis cakap... g cari kedai untuk buat co2 ngan timing guna komputer.. kat sini takda mesen nak cek komputer.. pelik btol laaa puat servis produa boleh cakap mcm tu.. padahal bayar rm3000 bro.. tolongggg ape yang dah jadi nieeeee,, bau ekzoz bukan main busuk.. bau gas semacam jerk... lemas idung aku
Perodua Service Branch ke Dealer? Pengalaman saya dengan dealer memang teruk. Tapi Branch yang besar sikit banyak peralatan. Tu pun kalau repair yang kecik2 je..kalau memahal biasanya cari bengkel macam P44 nie...hehe... Jom konvoi ke P44 Autoworks...
nk tanya...kncil asal 660cc,dh tkar enjin EJ1000cc tp enjin gegar yg agk kuat...nk cuba tkar mounting enjin...prsoalannya a mounting enjin mana yg saya nk guna..kancil?kenari?kelisa?...
Aslamualikum, tuan P44. saya baru tukar mounting engine kenari auto 2-3 hari lepas. masalahnya pomen saya dia p tukar mounting brand NACO. dia ckp ni gred no 2 bagus pas ori, masalahnya pas tukar mounting. enjin saya masih lagi gegar kuat waktu masuk gear D dan R masa nak jln. harap blh membantu. trima kasih
assalam boss...sy nak tanya harga utk monuting engine wira 1.5 x 4 biji..
dan berapa kos utk top overhall...? sy punya wira setiap kali sy buat perjalanan balik kampong, minyak injin akan berkurang hingga tinggal separuh dr penanda ...tidak ada tanda2 ' licking ' di bhg bawah injin...jadi apa perlu sy buat...t.kaseh
saya pakai keta viva..semalam keta ok tapi rini..bwk lebih dari 80km/j bergegar 1 kereta mcm nak tertanggal..ada berkaintan dengan timig bell or mounting..tolong sy..mahal x mounting viva..
Klu kes mcmni sy pernah kena.. kereta gegar masa 80km/j - 110km/j.. bukan pasal mounting tp sebab drive sharp problem (CV- joint). So tukar dua2 belah terus ok..
tadi tanya nak engine kelisa n gearbox kelisa auto kan... saya kasi harga siap pasang 4k tu...sbb soalan tanya pun bajet penuh kan... so..bawa 4k saya siapkan kete..x yah dok pikir nak beli barang lagi dah
Selamat pagi bos. Nak tanya pasal jarum meter minyak n meter temp kelisa 1.0cc manual. Klu meter ni rosak boleh repair ka bos. Jarum meter minyak n temp turunnaik2. Tq..
Sy baru beli myvi se1.5manual...mslh skg clutch dia tinggi...blh x direndahkan ckit..ia menggunakan clutch hydroulic.?blh adjust ikut keselesaan sy x.?sy dri btuphat johor..
Nak tanya kalau kelisa bila baru nak jalan i.e gear 1 dia bergegar engine,pastu kena tekan pedal minyak lebih sikit baru kurang gegar..kalau jalan menaik lagi haru..apakah penyebab simptom ini?adakah disebabkan mounting?
Salam tuan, sya ade perdana v6 taun 99, kete saya tangki air, thermostat, thermostat suis dan hose dah tukar, tapi masa jalan jem bila panas terik, temp naik dr idle, boleh tuan bagi cadangan tuan, lokasi saya di KL, tq
kalau saya nak tukar enjin kancil 850 manual ke kelisa 1000cc auto apa kesan ke atas enjin kereta saya?Maksudnya masalah yang perlu di pertimbangan dari segi gear box , kuasa dan suspensi?
kalau nak tukar gearbox satria manual 1.3 ke auto 1.3 berapa kosnya?saya tak tahu nak cari gearbox yang sesuai untuk kereta satria 1.3 manual saya.minta pandangan tuan.terima kasih.
Kereta gen 2 saya ada problem dengan gear (auto). paling laju ley bawak 90-100..lau lebih, rpm naik tinggi, kete jadi berat dah macam gear 3 untuk keta manual dan cepat makan minyak.
mohan pencerahan dan tindakan yang boleh saya ambil.
Asalam...bro sy ade masalah sy pnye rpm x normal n x cun..sy cbe wat reserch sndri dgn cbut conenct Throtter position sensor pd throtter body rpm jd ok n bile tkan padel die respon cepat dr asal.bile sy pasag blik die jd blik x nomal..sy bkk TPS 2 n pusng cra manual bile enjin dlm keadaan hidup,enjin jd x normal n nk mati.tmbh lg apabila econ on kompres mati2 watu pusing TPS 2 adakah TPS 2 bermasalah n perlu sy mengantikanya dgn yg bru..sbb masalh ni dh lama
As Salam P44, nak tanya kelisa sya leaking kuar minyak hitam kt oil seal.. soalan saya berapa harga timing belt ori/perodua/daihatsu 1 set & brp kos upah dia bro
sy nk tnya..cadang nk beli kenari 2nd..tp asal manual convert ke auto..apa pendapat sedara sekalian dr segi penjimatan minyak, power dan masalah yg mungkin timbul? dgr kata power kurang dan minyak kuat..
Bos...kenari sy under power...Jln lama sikit dia jd gitu...fomen sini cakap crank shaft .. Betul ke?..timing belt baru tukar,minyak gear baru manual...
askm...saya nak tanya..suami saya ade buka gearbox aoto..kenari..nak bersihkan..tetiba bila die buka...terjatuh bola2 kecil...lepas tu die tak tahu kedudukan dimana bola2 kecil itu...boleh tak kalau tuan menolong saya...bg gambar ke
askm...saya nak tanya..suami saya ade buka gearbox aoto..kenari..nak bersihkan..tetiba bila die buka...terjatuh bola2 kecil...lepas tu die tak tahu kedudukan dimana bola2 kecil itu...boleh tak kalau tuan menolong saya...bg gambar ke
aslikum nk tanya kereta kenari sy meter minyak nye tak betul minyk isi rm 20 pn penuh jek meter .. sbb meter problem .. temperature meter pn x betul kl naik tetibe tinggi sgt .. nti okey balik ... meter minyk penuh temperature pn tiggi ... klu turun minyak .. meter temperature pn jd nor mal .. brape RM ye klu tukar meter kenari ..
Assalam tuan, pertanyaan saya, kereta kenari manual 2004, kuat jerking lompat2 bila masuk gear 1, kdg2 tengah jalan gear 2/ 3 pun jerking, kalau naik bukit macam takde power semput nk naik, tutup air cond baru ok sikit, suspect masalah apa ye?
Assalam tuan. Saya ada kelisa model 2006, manual. Teringin nk tuka enjin yg lebih mantap. Enjin skrg plan nk masuk ke kancil. Enjin mana sesuai - storia atau yrv. Atau ada model lain yg lebih menarik?
salam boss nak tanya , kalau stering pusing ke kanan ada bunyi macam besi bunyi.....apa masalah tu.......?2.) drive shaft macam mana tahu....ada masalah....?berapa kos tukar drive shaft wira 1.5
salam bos nak tanya, haritu saya bawak kelisa tebabas langgar bump jalan. hentak kuat gak la. Pastu start keta semua benda bergegar. cek2 dia punya frame engine sebelah kanan dh bengkok kot sbb terhentak kat bump tu. so benda dalam bonet depan tu semua hentak2 sama sendiri kot. So bunyi bergegar tu mmg kuat. Husband kita letak getah lapikkan kat frame tu supaya bunyi hentak tak kuat. tp tahan seminggu je kot benda tu putus jgk dek hentakan. sekarang ni persoalannya sy kena buat apa? tukar frame ke atau frame tu bole repair lg. and kos nya agak2 brp? huhu
salam bos..sye nk tukar lower arm kenari ..bli kt hafkat..bile blik bukak tngk x sama pnjg ..yg asl krete lg pndek dr yg bli kt hafkat uw..n lower arm yg bli hafkat uw ad tulis EJ???tlg bro kasi info...
Salam bos.nak tanya...apa yg perlu sy buat @ check kenari saya (auto),minyak teruk..saya ada tengok dan tyn kenari auto kawan2,x de lah minyak seteruk kenari saya.. mohon suggestion bos..tq
Salam bos.nak tanya...apa yg perlu sy buat @ check kenari saya (auto),minyak teruk..saya ada tengok dan tyn kenari auto kawan2,x de lah minyak seteruk kenari saya.. mohon suggestion bos..tq
Bos , saye ade sikit masalah. Waja Cps ni saye sudah tukar absorber link, lower arm , bar bush, rear arm. Sebelum tukar, sudah ade bunyi bila go through the paved. Selepas tukar ok, lepas 2 minggu , itu bunyi datang lagi bila go through the paved, itu masala ape ye bos ? need help
Salam bro.. Saya pakai kenari. Beli je, enjin gegar, tukar mounting 3 kali smp cecah rm2000. Still gegar. Then tukar bushing, gegar gak, tukar aircond smp rm2060. Now gegar lg... Adakah gearbox punya pasal atau enjin. Pasal pomen ada kata kereta kurang pickup. Tension.. Bukan pasal duit, tapi masa terbuang tapi rasa cam kena tipu. Boleh tau selain dr apa yg aku tukar tu.. Ada lagi ke mounting yg perlu ditukar. Tkasih kerana membantu
Tambah lg, gegar bila gear engage sambil tekan brek. Kalau free tak gegar. Terutama waktu jam atau traffic light. So nak sedap, bila di traffic light ke atau jam, just free kan gear. Adakah pasal timing tak main atau tak function
Salam tuan Mekanik ..kalau mounting belakang saja utk kenari brp harga barang dan harga upah tuan ambil..satu lagi kalau Kedai potong ada jual tak mounting used
Saya nk tukar enjn Viva 660cc kepada enjin Kenari 1000cc. Adakah perlu menukar sub frame kenari ke Viva tersebut berikutan tidak boleh mengubah mounting utk kelulusan JPJ.
Saya dah tukar engin kenari satrio 1.3 ..tapi lani bila kereta berhenti tapi engin masih hidup cam nak masuk simpang .engin bergegar..tu masalah apa ya..dan berapa kos nyer kalau nak repair
Bape kos nye ye tukar 3 biji mounting?? Barang bape?? upah bape??
ReplyDeletesaya wat pakej 3 biji mounting original daihatsu..siap pasang kira upah suma dalam tu rm 500
ReplyDeletearea mane
DeleteSalam bro...nukar engine mounting kena turun engine ke...?
Deletebrp upah pasang mounting Gen 2 kalo beli&bwk mounting sendiri?
ReplyDeleterm100
ReplyDeletekelisa sy lepas tukar clutch, enjin b'masalah.. idle kdg² standard tp kdg² drop bwh 400..enjin mmg gegar laa...agak² rosak ape ye???budget bape??
ReplyDeletekena check la bro....susah mo agak agak ni
ReplyDeleteok...nnt ade masa p penang ceq sggah p44 noh...:D
ReplyDeleteSalam. Enjin Kenari sy de problem. Piston kecut kt bahagian atas. So, mekanik syorkan tukar enjin. So, kalo boleh, nk upgrade 1.3. So, enjin pe yg boleh pakai?
ReplyDeleteyrv bleh masuk....storia pun bleh masuk .. yrv tu tebo .. storia tu tadak turbo....tapi tu la dia..melibatkan pemasangan hafkat lah..tapi engine tu still bleh rebuilt..check blogspot pasal kelisa/kenari yang kami rebuilt
ReplyDeleteKawan x nk turbo. Kalo masuk storia tu, banyak proses x? Anggaran proses tu bape lama? Kat mana nk tengok enjin yg rebuilt tu?
ReplyDeletecheck kat blogspot ni... ni engine kelisa
ReplyDeletehttp://p44autoworks.blogspot.com/2010/09/kelisa-abu-toing-from-ipoh-general.html
kalau lain lain engine..check aja dalam blog..belambak ada...dari kancil ke evo kami dah rebuilt..
proses banyak gak la...selalu dalam 2 minggu cam tu....
Terima kasih kerana membantu. Mekanik syorkan kwn amik enjin yg sama cc ngn yg ori, tapi half cut Daihatsu ar. Maaf, nk tnya pendapat, rebuilt ngn tukar enjin, mana lagi baik. Keta kwn dh kt bengkel. Kalo Penang ngn Johor dekat, mgkn kwn towing gi bengkel p44!!!!
ReplyDeletekalau nak amik sama cc .. what for tukar engine? still sama kan..baik rebuilt...tatau la mungkin dia x berani nak rebuilt ka apa...kalau payah sangat..amik engine lantai sudah..x pun...satu caya..pos mai engine bro...saya rebuilt..suh depa pasangkan..huhu...mmg saya ada wat utk geng seremban....
ReplyDeleteKalo rebuild, dia akan tukar piston n lay balik enjin. So, mekanik tu x confirm enjin tu akan ok macam sedia kala. Dia x jamin boleh jalan jauh, takut problem tu jadi balik. Kawan biasa balik Kedah. Tapi, tul ke kalau rebuild enjin x sempurna cam asal?
ReplyDeletekalau rebuilt elok elok x da masalah aih...kelisa abu toing tu dah ulang tahun dah...every week ulang alik ipoh shah alam..ok ja pun...
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeletesaya nak tukar mounting dgn nak check timing mcm tak betul after timing belkt change.mintak dah mekanik tu adjust balik tapi kedai dah bengkrap! berapa ye total?
ReplyDeleteknp bila matikn enjin,enjin bgegar terok (keta kancil)
ReplyDeletekena check mounting or mende alah lain
ReplyDeleteGood info P44 Autoworks...aku skrg tgh cari mounting untuk kelisa gak....kalo bengkel area Klang Valley nak jer aku g tukar terus kat P44....nak minta nasihat sket leh?
ReplyDeleteKalo lacal punya mounting, Schmaco agak2 boleh tahan x?
Kalo yg ori dari daihatsu plak dia ada gred ker? kalo nak beli ngan P44 yang ori tu leh bagi dalam braper? harga termasuk pos ke KL
maseh bro..kalau beli ngan saya = rm 400 siap poslaju .. so far yang saya dok amik ni alhamdulillah..ok..cun
ReplyDeleteSalam P44.... ade soklan sket.... Kenari saye..
ReplyDeleteServo brek & master pump da tukar (kedai potong) sbb leaking. tp kalu enji idle lame, brek jd jem.... bila off enjin terus release n start jalan cam biasa.... nape eek????
kena check dulu la bro
ReplyDeleteRoger bro.... bebila nnt balik tepen ble g P44....
ReplyDeleteSkang kt KL.... :)
Salam P44autoworks,
ReplyDeleteKenari sayer ader problem:-
1. Minyak Itam asyik leaking kt tip dan kt oil seal kt timing belt. dh 2kali tukar oil seal tp msih leaking ag.
2. enjin bunyi kasar mcm enjin diesel
3. enjin gegar and xbleh blah.. max bleh g 80km/j jer ..ag 1 mcm dengar angin kua kt throttle body ..
dh pening dh xtau nk wat aper ..mechanic suggest tukar enjin sm cc..
bleh tolong bg cadangan ...
kalau dah buat dengan cara yang betul 2-3 kali...mungkin ada masalah ngan crankshaft..sbb tu leaking..yang bunyi angin tu mungkin breather ada masalah....kalau ada modal..tukar engine lantai...jimat..kalau ada modal lagi..tukar hafkat..hehehe
ReplyDeletethanks ..masalh ny xder modal nie 2 yg ssh ..dh bukak enjin pomen cakap camshaft rosak ..
ReplyDeletecheck leaking byk minyak kuar kt stick tpt check minyak itam 2 ..
nk tya ader enjin lantai nk tolak murah2 tak??
engine bro wiring ecu japan or filipina ? sbb ada 2 jenis kalau kenari nih..pls comfirm...cranshaft tu mungkin luka masa depa nak tukar oil seal..sbb tu dok bocor...kalau ikutkan bleh lir balik...
ReplyDeletekos upah tukar engine mounting myvi 1.0 berapa? mounting dah ada dah
ReplyDeleterm150
ReplyDeletesalam...ade x gearbox kenari 2ndhand...pasal nk msuk gearbox knari kat kelisa sy ler...
ReplyDeletemanual ke oto?
ReplyDeletetumpang tanya bro.. betul ke, nak tukar clutch lining (kelisa manual) tak payah angkat kuar enjin? ada kwn ckp tak perlu.. ada yg ckp, kena kuar dlu baru ble bukak cover gearbox (tmpt clutch lining tu).. klau mcm proton, confirm la xperlu kuarkan enjin.. tp kelisa... pls confirm..
ReplyDeletekelisa kalau boleh buat cam proton..saya pun nak belajar dari kawan bro..senang la sikit kerja :)
ReplyDeletesalam bro.. nak tanya sikit.. mcamana nak tau kenari saya wiring ecu japan or filipina ? nak cek kat mana. tima kasih yaa
ReplyDeletepaling mudah...bukak laci belah penumpang..nampak ecu...kat situ ada tulis
ReplyDeletesalam bro, kalo tukar mounting kene bt tuning skali or xyah?
ReplyDeletekete kelisa manual..
tq
wiring x buka harga...nak buat..antar ke wsop
ReplyDeletenak tanya sikit..macam mana nak beza kan enjin kelisa 850cc dengan 1000 cc, nampak macam sama.
ReplyDelete1. tgk kat roadtax
ReplyDelete2. tgk kat blok .. ed = 850 / ej = 1000
3. sukat saiz piston 68mm = 850 / 71mm = 1000
tgk kt geran
Deletekalau buka bonet depan tu...nak tengok kat mana atau cari kat mana blok....saya takut kena tipu....coz sekarang ni kereta kelisa saya macam 850 je...tp kat roadtax 1000....sata tengok dekat cleaner tak tunjukkan 1.0...tu yang musyikil tu..thanks
ReplyDeletebawa mai wsop..saya check free...kat cover tu x semestinya ada tulis
ReplyDeletebiasa harga mounting kancil original perodua berapa harga?
ReplyDeleterm250 siap pasang
ReplyDeletekalau harga mounting kat sape part ulak brape eak ? yg original perodua
Deletesalam, saya nk tanya bnyk benda berkenaan kancil 850 ni.
ReplyDelete1. sy punye enjin gegar teruk, bunyi pun sgt bising. perlu ke sy tukar mounting. kos nye berapa kalau tukar mounting?
2. temprature x stabil, slalu tinggi. sy dh tukar radiator 3 kali tahun ni. ape lg yg perlu sy buat? adakah head bengkok ataupun aade msalah lain?
3. jika dimurahkan rezeki sy ingin menukar enjin kelisa/ viva 1.0.. persoalannya tapak n mounting lepas ke masuk enjin ke kancil? sbb enjin kancil x de tapak sebelah kiri mcm enjin viva.
Salam..nk tanya sikit..enjin dan gearbox kenari saya leaking sikit..kata pomen klu nk buat lebih baik tukar mounting trus sbb keta pun ada gegar sikit2.. Klu nk buat kat p44 brapa hari blh siap?ada x bg trasport cth motor ka buat sementara tggl keta?sya kt alor pongsu,perak...
ReplyDeletetak yah berapa hari bro..bro janji ngan kami mai awal pagi...tunggu sambil lepak layan wifi...petang dah bleh balik ngan jayanya...heheheh..x da pedia ah kalau kenari nak turun engine tu....boleh aje..geng geng jauh mmg janji hari .. terus mai awal pagi..petang balik... call saya 012 5526121
ReplyDeleteOK..Nanti saya balik kampung saya singgah kejap..
ReplyDeletewokey
ReplyDeletesaya singgah sabtu lps tp tuannya xdak pi kenduri kot.. agak2 brapa rm klu buat balik enjin leaking. nt lain kali pi x trus buat jr....leaking belah bawah enjin...
ReplyDeletesabtu last week tutup sbb kenduri banyak..sila ikuti perkembangan bukak tutup di facebook kami.... saya x tengok leaking cam ne saya nak buka harga .... susah ....
ReplyDeletesalam p44,nk tanya ckit.sy pnya kelisa thn lepas ada buat tukar valve seal tp lepas tu jd lg problem,,kuar asap lg byk lo..minyak enjin tiap mnggu kena topap..adakah enjin nk kong??..p44 bleh buat dak??brapa hari??kos??...sy dok belah pulau ja.
ReplyDeletepiston ring problem kot.....kalau ring kena overhaul la nampaknya...berapa hari susah mo agak...kos pun susah mo agak...
ReplyDeleteSalam para bro P44 saya nak tanya part2 untuk kereta peugot dan citreon ada tak contoh 406 , 307 dan 206 agak2 berapa kosnya ?
ReplyDeletesaya x buat kete euro bro
ReplyDeleteNak tanya bagaimana check manual transmission oil dan refill manual transmission oil untuk Kenari?
ReplyDeleteTak dapat cari tempat untuk refill manual transmission oil untuk Kenari
ReplyDeleteu pegi kedai suruh pomen buat..rosak nanti kalau x pandai
ReplyDeletebetul ke mounting boleh putus? tp tak lah pulak sampai dashboard saya gegar ...coz saya bawak pi jumpa mekanik...at first masalah kelisa sy gear susah nak masuk...so...diorg bukak semua enjin, and find out ada mslh mounting jugak....ckp mounting putus, and ada parts dlm mounting tu longgar dah?just tak puas hati sgt, sebab yg sy dgr kalau mounting problem keta memang akan gegar teruk...tp kelisa sy takdelah pulak gegar teruk ...tu yg mcm pelik...just nak dptkan kepastian jer..tq
ReplyDeletehurm...jarang dengar kes kelisa mounting putus..selalu crack ja....
ReplyDeletesalam bro;
ReplyDeletesaya baru sahaja tukar gearbox myvi se auto saya disebabkan gearbox saya dah kong. masalahnya sekarang bila saya berjalan jauh bila saya tukar gear dari N ke D ada sedikit jerking yang tidak kuat... saya telah servis body throttle, adakah disebabkan mounting gearbox tu dah pecah? kalau biarkan kereta tu sampai keesokkan hari masalah jerking tu tiada lagi mengapa ye?
cuba check cooling system - kekadang sumbat
ReplyDeleteBro..salam alaik..thanx bro share mklumat..sy ada mslh, kancil saya ni..bila nak start henjut jalan, bunyi gedeguk bahagian kiri..bila tekan brek pon jd mcm tu..mcm ada longgar n berlangar..pomen ckp mgkin mounting enjin..agak2 ape ea bro?
ReplyDeleteboleh jadi gak..kena check dulu....belah kiri tu mmg ada mounting engine..tapi cuba check dulu bahagian absorber @ tapak absorber
ReplyDeleteKire nye nk tukar kalau mounting enjin belah kiri jelah bro? Then kalau absorber nak cek ape ea
ReplyDeletecheck boleh fungsi ke idak le..buka barai semua..check
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteSalam. Berapa kos untuk full check up kelisa Auto 2006?
ReplyDelete*(enjin bergegar tu sah dah mounting. cuma yang lain2 tu macam2 lagu dan irama)
kena check baru bleh buka rege..x check x leh buka rege
Deletesalam..nk ty hrga tukar bearing kenari bhgian blkng?
ReplyDeletejapan bearing - rm 60 sebelah / korea - rm 50 / ayam - rm 40
ReplyDeleteKalau nak tukar frame kelisa + upah sekali berapa ya? Tayar depan dah lari dari tempatnya.
ReplyDeleteXder ke nak buat Tour...hehe kami di Selangor menunggu dengan tangan terbuka....nak pi Penang habaq hang...hambuuiii..hehe
ReplyDeleteoooo...body eksiden la nih.....lower arm dah try tukar ka? kalau sama gak maybe subframe tu lah..subframe kalau nak tuakr kena gantung engine...tak yah turun la...gantung ja...subframe seken rege dalam rm 100 ke 150..upah rm 100...
ReplyDeletehehehe..kami mmg ada pi pun .. tapi pi jalan jalan ja kat selangor..kekeke
InsyaAllah nak pergi hujung minggu ni...tu pun kalau kelas batal...ok ke boss...mintak nombor hp tuan...
Deletenk tya kalu kenari semput masa sejuk apa masalah
DeleteMacam nak gi je kat penang...nantikan saya...nak buat skali ngan total cekup...hehe...kasi cantik sebelum balik selangor..tq
ReplyDeletesila oo sila...bukan jauh pun
DeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeletebaru pas obohol kancil850 kat servis produa
ReplyDeletepomen cakap.. plug da tukar. distributer da tukar ekon da ok cabel da tukar. radiaor da tukar. monting baru. suma tukar spere part original.. tapi enjin saya masih bergegar waktu start .tekan minyak tak gegar... tapi tidak tekan minyak enjin jadi gegar.jadi bergegar bila tak tekan padel minyak... pelik btol... pusat servis cakap... g cari kedai untuk buat co2 ngan timing guna komputer.. kat sini takda mesen nak cek komputer.. pelik btol laaa puat servis produa boleh cakap mcm tu.. padahal bayar rm3000 bro.. tolongggg ape yang dah jadi nieeeee,, bau ekzoz bukan main busuk.. bau gas semacam jerk... lemas idung aku
Perodua Service Branch ke Dealer? Pengalaman saya dengan dealer memang teruk. Tapi Branch yang besar sikit banyak peralatan. Tu pun kalau repair yang kecik2 je..kalau memahal biasanya cari bengkel macam P44 nie...hehe... Jom konvoi ke P44 Autoworks...
DeleteTapi risau la pulak sepanjang 4 jam nak ke Permatang Pauh ni...kot2 kelisa buat hal ke...hadui
Deleteko kena kencing la bro...engine caburator jadah pe nak guna tuning komputer..agak agak la
Deletebro., kelisa saya nk masuk enjin lantai yrv auto brapa kos yer...??? skrg enjin 1000cc xpower., asyik kna titik je., heheee
ReplyDeletelantai yrv susah dapat la..kena amik hafkat gak
ReplyDelete** maaf lambat jawab kat blog...untuk jawapan pantas..sila call 012 5526121 .. atau join facebook P44 Autoworks
Salam tuan punya blog nk tnya skit psal ecu yrv dn tcu gearbox klu asal ecu p30 klu tukar ecu p39 ada msalah x
ReplyDeletex pasti tuan..x biasa cuba....
ReplyDelete** saya jarang reply kat blog...pls join facebook or direct call 012 5526121
nk tanya...kncil asal 660cc,dh tkar enjin EJ1000cc tp enjin gegar yg agk kuat...nk cuba tkar mounting enjin...prsoalannya a mounting enjin mana yg saya nk guna..kancil?kenari?kelisa?...
ReplyDeleteAslamualikum, tuan P44. saya baru tukar mounting engine kenari auto 2-3 hari lepas. masalahnya pomen saya dia p tukar mounting brand NACO. dia ckp ni gred no 2 bagus pas ori, masalahnya pas tukar mounting. enjin saya masih lagi gegar kuat waktu masuk gear D dan R masa nak jln. harap blh membantu. trima kasih
ReplyDeleteNACO - mounting murah jek..cari original lah bro
ReplyDelete** saya jarang online blog...sila join fb atau call saya 012 5526121
bro 5rat siap pasang,tu mounting gred aaa daihatsu ke..ori ginal.
ReplyDeletemounting original dkt 6rat x trmsuk upah psng..
murah btol bro..klau nk beli moungting sje brpa duit
salam bro nak tanya viva 850 convert yrv 1.3 mounting xsama......bro boleh buat custom mounting utk benda alah 2.....kos??
ReplyDeleteboleh..
DeleteSalam en. nk tukar mounting myvi 1000cc berape yer? kerete gegar teruk
ReplyDeleterm 550 siap pasang original daihatsu
Deleterm550 siap pasang
ReplyDeletekalau harga mounting original perodua kat spare part agak2 brape eak?
ReplyDeleteassalam boss...sy nak tanya harga utk monuting engine wira 1.5 x 4 biji..
ReplyDeletedan berapa kos utk top overhall...? sy punya wira setiap kali sy buat perjalanan balik kampong, minyak injin akan berkurang hingga tinggal separuh dr penanda ...tidak ada tanda2 ' licking ' di bhg bawah injin...jadi apa
perlu sy buat...t.kaseh
mounting rm 300 siap pasang
ReplyDeletetop ovehaul rm 370 saja .. tapi kes cam kete tuan sila bawa check utk lebih mujarab
Salam. Tukar ketiga2 mounting engine yg racing pkai, kat kete kenari mencecah rm 1,100. Sy kne tipu ke?
ReplyDeleteerk...x pasti la tuan..sbb x biasa plak dgr racing mtg..selalu yang ada jenis biru tu teflon..tu pun x sampai rege tu
ReplyDeletesaya pakai keta viva..semalam keta ok tapi rini..bwk lebih dari 80km/j bergegar 1 kereta mcm nak tertanggal..ada berkaintan dengan timig bell or mounting..tolong sy..mahal x mounting viva..
ReplyDeleteKlu kes mcmni sy pernah kena.. kereta gegar masa 80km/j - 110km/j.. bukan pasal mounting tp sebab drive sharp problem (CV- joint). So tukar dua2 belah terus ok..
Deletemounting viva ada 3 biji..1 set ori siap pasang rm 5xx
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
Deletesalam..
ReplyDeletesaya ada kancil 850 manual.. boleh masuk enjin kenari 1000cc auto tak kat kancil 850 manual saya.. berapa upah pasang..?
As salam bos..brape bajet convert gbox dri kancil manual 850 ke kelisa auto 1.0?harap dpt kjesama dri tuan
ReplyDeletestandby 4k otr
ReplyDeletemahal jugak ye upah pasang 4k.. belum masuk kos beli enjin lagi.. Rasanya dekat 7 - 8k jugak ni.. Hu Hu.. Kene menabung lagi la..
ReplyDeletetadi tanya nak engine kelisa n gearbox kelisa auto kan... saya kasi harga siap pasang 4k tu...sbb soalan tanya pun bajet penuh kan... so..bawa 4k saya siapkan kete..x yah dok pikir nak beli barang lagi dah
ReplyDeleteSelamat pagi bos. Nak tanya pasal jarum meter minyak n meter temp kelisa 1.0cc manual. Klu meter ni rosak boleh repair ka bos. Jarum meter minyak n temp turunnaik2. Tq..
ReplyDeletetry wat grounding dulu
ReplyDeleteklu tukar gearbox manual ke auto, perlukah tukar enjin sekali. apa perbezaan klu tukar enjin dengan tidak
ReplyDeletex perlu tukar...call 012 5526121
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteSy baru beli myvi se1.5manual...mslh skg clutch dia tinggi...blh x direndahkan ckit..ia menggunakan clutch hydroulic.?blh adjust ikut keselesaan sy x.?sy dri btuphat johor..
ReplyDeletemak aih..kami kat penang ni.....myvi guna clutch cable
ReplyDeleteMyvi sy 1.5 se...x menggunakan cable..sc kata pki hydroulic...nie yg pening...blh adjust tau x ye..?
ReplyDeleteopps..saya x perasan..betul betul...saya ingat myvi 1.3 tadi..x baca 1.5 kat belakang .. boleh je ejas...bro tgk bawah padel tu ada lever utk adjust..
ReplyDeleteSalam P44 Autoworks
ReplyDeleteNak tanya kalau kelisa bila baru nak jalan i.e gear 1 dia bergegar engine,pastu kena tekan pedal minyak lebih sikit baru kurang gegar..kalau jalan menaik lagi haru..apakah penyebab simptom ini?adakah disebabkan mounting?
This comment has been removed by the author.
ReplyDeletekete bawa mai check
ReplyDeleteAs salam tuan..nak tanya,gasket utk enjin kelisa malaysia dgn kelisa jepun sama ke?sbb ade yg ckp x sama,harap dpt kjesama dri pihak tuan
ReplyDeletetengok jenis valve cover....ya betul mmg x sama..tapi ada yang valve cover sama...sama...
ReplyDeleteSalam tuan, sya ade perdana v6 taun 99, kete saya tangki air, thermostat, thermostat suis dan hose dah tukar, tapi masa jalan jem bila panas terik, temp naik dr idle, boleh tuan bagi cadangan tuan, lokasi saya di KL, tq
ReplyDeletekena check la bro
ReplyDeletekalau saya nak tukar enjin kancil 850 manual ke kelisa 1000cc auto apa kesan ke atas enjin kereta saya?Maksudnya masalah yang perlu di pertimbangan dari segi gear box , kuasa dan suspensi?
ReplyDeletekalau nak tukar gearbox satria manual 1.3 ke auto 1.3 berapa kosnya?saya tak tahu nak cari gearbox yang sesuai untuk kereta satria 1.3 manual saya.minta pandangan tuan.terima kasih.
ReplyDelete1/2 . boleh ja..x da masalah..mmg kami dok convert
ReplyDeleteSalam p44,
ReplyDeleteKereta gen 2 saya ada problem dengan gear (auto). paling laju ley bawak 90-100..lau lebih, rpm naik tinggi, kete jadi berat dah macam gear 3 untuk keta manual dan cepat makan minyak.
mohan pencerahan dan tindakan yang boleh saya ambil.
terima kasih.
gearbox problem kot..
ReplyDeleteAssalamualaikum bro..nak tanya,gear box Ori kenari auto,brpa harga skrg ye?termasuk pos...thank u
ReplyDeletegearbox kita x bleh pos....
ReplyDeleteAsalam...bro sy ade masalah sy pnye rpm x normal n x cun..sy cbe wat reserch sndri dgn cbut conenct Throtter position sensor pd throtter body rpm jd ok n bile tkan padel die respon cepat dr asal.bile sy pasag blik die jd blik x nomal..sy bkk TPS 2 n pusng cra manual bile enjin dlm keadaan hidup,enjin jd x normal n nk mati.tmbh lg apabila econ on kompres mati2 watu pusing TPS 2 adakah TPS 2 bermasalah n perlu sy mengantikanya dgn yg bru..sbb masalh ni dh lama
ReplyDeletekete apa engine apa
ReplyDeleteKareta kancil tp guna enjin kelisa 1.0..dh pening pikirkan...
Deletex da apa yang nak pening..biasa ja
ReplyDeleteAs Salam P44, nak tanya kelisa sya leaking kuar minyak hitam kt oil seal..
ReplyDeletesoalan saya berapa harga timing belt ori/perodua/daihatsu 1 set & brp kos upah dia bro
timingbelt rm 250 siap pasang
ReplyDeletesy nk tnya..cadang nk beli kenari 2nd..tp asal manual convert ke auto..apa pendapat sedara sekalian dr segi penjimatan minyak, power dan masalah yg mungkin timbul? dgr kata power kurang dan minyak kuat..
ReplyDeleteBos...kenari sy under power...Jln lama sikit dia jd gitu...fomen sini cakap crank shaft .. Betul ke?..timing belt baru tukar,minyak gear baru manual...
ReplyDeleteuiks..pelik tu...bawa mai check...x logik crankshaft
DeleteBos! brapa harga mounting kenari 3biji ori daihatsu no 1.
ReplyDeleteBos! brapa harga mounting kenari 3biji ori daihatsu no 1.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteBos...brapa harga mounting kenari 3biji ori daihatsu no 1.boleh dpt murah tk
ReplyDeleteRM500 siap pasang
ReplyDeletenak tanye moumting kelisa ade berape jenis ye jenama mana satu yg paling ok
ReplyDeletenak tanye moumting kelisa ade berape jenis ye jenama mana satu yg paling ok
ReplyDeletenak tanye moumting kelisa ade berape jenis ye jenama mana satu yg paling ok
ReplyDeleteAssalam bos...brp price gearbox tuk kenari siap pasang...
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteKereta kancil 850 lampu petak thn 2002 nk tkr enjin mounting... jenama apa yg bagus daihatsu rm150 atau schmako rm160???
ReplyDeleteKereta kancil 850 lampu petak thn 2002 nk tkr enjin mounting... jenama apa yg bagus daihatsu rm150 atau schmako rm160???
ReplyDeleteej dengan l7,yang mana lebih baik??
ReplyDeletesamo je
ReplyDeleteaskm...saya nak tanya..suami saya ade buka gearbox aoto..kenari..nak bersihkan..tetiba bila die buka...terjatuh bola2 kecil...lepas tu die tak tahu kedudukan dimana bola2 kecil itu...boleh tak kalau tuan menolong saya...bg gambar ke
ReplyDeleteaskm...saya nak tanya..suami saya ade buka gearbox aoto..kenari..nak bersihkan..tetiba bila die buka...terjatuh bola2 kecil...lepas tu die tak tahu kedudukan dimana bola2 kecil itu...boleh tak kalau tuan menolong saya...bg gambar ke
ReplyDeletehurm..x dapat nak bantu...sila bawa ke wsop
ReplyDeleteBos...brapa harga mounting kenari 3biji ori daihatsu no 1.boleh dpt murah tk
ReplyDeleteaslikum nk tanya kereta kenari sy meter minyak nye tak betul minyk isi rm 20 pn penuh jek meter .. sbb meter problem .. temperature meter pn x betul kl naik tetibe tinggi sgt .. nti okey balik ... meter minyk penuh temperature pn tiggi ... klu turun minyak .. meter temperature pn jd nor mal ..
ReplyDeletebrape RM ye klu tukar meter kenari ..
Salam..sy ade beli mounting enjin..tapi beli dari halfcut..macam mane kita nak tahu benda tu ok ke tidak
ReplyDeleteAssalam tuan, pertanyaan saya, kereta kenari manual 2004, kuat jerking lompat2 bila masuk gear 1, kdg2 tengah jalan gear 2/ 3 pun jerking, kalau naik bukit macam takde power semput nk naik, tutup air cond baru ok sikit, suspect masalah apa ye?
ReplyDeleteAssalam tuan.
DeleteSaya ada kelisa model 2006, manual. Teringin nk tuka enjin yg lebih mantap. Enjin skrg plan nk masuk ke kancil. Enjin mana sesuai - storia atau yrv. Atau ada model lain yg lebih menarik?
Dari segi cost convert enjin, endorse enjin sparepart...camne? Sy di PD. Bleh rekomen wshop dekat cni?
Deletekena bawa mai check..x boleh check dalam ni..
ReplyDeleteAda ka utk myvi auto..bapr rega
ReplyDeleteAda ka utk myvi auto..bapr rega
ReplyDeleteassalamualaikum, saya pemilik kereta saga flx 1.3 auto..nk tny apa punca kalau belok ke kiri ada bunyi kat tayar mcm besi bergegar?
ReplyDeleteberapa anggaran kos utk repair ye?
salam boss nak tanya , kalau stering pusing ke kanan ada bunyi macam besi bunyi.....apa masalah tu.......?2.) drive shaft macam mana tahu....ada masalah....?berapa kos tukar drive shaft wira 1.5
ReplyDeletesila bawa ke workshop..kami check perfuma
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeletesalam bos nak tanya, haritu saya bawak kelisa tebabas langgar bump jalan. hentak kuat gak la. Pastu start keta semua benda bergegar. cek2 dia punya frame engine sebelah kanan dh bengkok kot sbb terhentak kat bump tu. so benda dalam bonet depan tu semua hentak2 sama sendiri kot. So bunyi bergegar tu mmg kuat. Husband kita letak getah lapikkan kat frame tu supaya bunyi hentak tak kuat. tp tahan seminggu je kot benda tu putus jgk dek hentakan. sekarang ni persoalannya sy kena buat apa? tukar frame ke atau frame tu bole repair lg. and kos nya agak2 brp? huhu
ReplyDeletesila ke worksop
Deletesalam bos..sye nk tukar lower arm kenari ..bli kt hafkat..bile blik bukak tngk x sama pnjg ..yg asl krete lg pndek dr yg bli kt hafkat uw..n lower arm yg bli hafkat uw ad tulis EJ???tlg bro kasi info...
ReplyDeleteSalam bos.nak tanya...apa yg perlu sy buat @ check kenari saya (auto),minyak teruk..saya ada tengok dan tyn kenari auto kawan2,x de lah minyak seteruk kenari saya.. mohon suggestion bos..tq
ReplyDeleteSalam bos.nak tanya...apa yg perlu sy buat @ check kenari saya (auto),minyak teruk..saya ada tengok dan tyn kenari auto kawan2,x de lah minyak seteruk kenari saya.. mohon suggestion bos..tq
ReplyDeleteassalamualaikum bos P44Autoworks, nak tanya berapa kos mounting enjin kenari ori...berapa harga siap pos..hehehe
ReplyDeleteassalamualaikum bos P44Autoworks, nak tanya berapa kos mounting enjin kenari ori...berapa harga siap pos..hehehe
ReplyDeleteSalam tuan P44, brpa harga tukar set mounting original daihatsu utk myvi auto siap pasang. Lagi satu brpa lama masa diambil utk pemasangan. Tq bro
ReplyDeleteSalam tuan P44, brpa harga tukar set mounting original daihatsu utk myvi auto siap pasang. Lagi satu brpa lama masa diambil utk pemasangan. Tq bro
ReplyDeleteBos , saye ade sikit masalah. Waja Cps ni saye sudah tukar absorber link, lower arm , bar bush, rear arm. Sebelum tukar, sudah ade bunyi bila go through the paved. Selepas tukar ok, lepas 2 minggu , itu bunyi datang lagi bila go through the paved, itu masala ape ye bos ? need help
ReplyDeleteSalam tuan..
ReplyDeleteBerapa harga repair leaking tukar semua oil seal myvi auto 1.3?
Salam tuan,
ReplyDeletetuan ada jual engine mounting kenari? boleh saya tahu harga skli?
Salam bro.. Saya pakai kenari. Beli je, enjin gegar, tukar mounting 3 kali smp cecah rm2000. Still gegar. Then tukar bushing, gegar gak, tukar aircond smp rm2060. Now gegar lg... Adakah gearbox punya pasal atau enjin. Pasal pomen ada kata kereta kurang pickup. Tension.. Bukan pasal duit, tapi masa terbuang tapi rasa cam kena tipu. Boleh tau selain dr apa yg aku tukar tu.. Ada lagi ke mounting yg perlu ditukar. Tkasih kerana membantu
ReplyDeleteTambah lg, gegar bila gear engage sambil tekan brek. Kalau free tak gegar. Terutama waktu jam atau traffic light. So nak sedap, bila di traffic light ke atau jam, just free kan gear. Adakah pasal timing tak main atau tak function
ReplyDeleteSila bawa ke wsop utk mai bantu chek
ReplyDeleteBoss..saya nak tanya upah tukaq mounting kelisa mnual..depan dgn tepi dh tukaq.blkg ja belom.bila boss senang saya nak mai kdai.saya dok tepeng ja.
ReplyDeleteSalam tuan Mekanik ..kalau mounting belakang saja utk kenari brp harga barang dan harga upah tuan ambil..satu lagi kalau Kedai potong ada jual tak mounting used
ReplyDeleteSaya nk tukar enjn Viva 660cc kepada enjin Kenari 1000cc. Adakah perlu menukar sub frame kenari ke Viva tersebut berikutan tidak boleh mengubah mounting utk kelulusan JPJ.
ReplyDeleteSaya dah tukar engin kenari satrio 1.3 ..tapi lani bila kereta berhenti tapi engin masih hidup cam nak masuk simpang .engin bergegar..tu masalah apa ya..dan berapa kos nyer kalau nak repair
ReplyDeleteMasih kerja lagi x workshop ni
ReplyDelete