Friday, April 29, 2011

Amran Kulim New Tranny

Kancil ni milik saudara amran yang mana beliau telah mengamanahkan P44 Autoworks untuk salin gearbox manual to auto .


Engine sudah angkat kuar..new tranny


Macam ori..suma kami tukar complete..no kawin or potong


850ex 4speed auto




Thursday, April 28, 2011

Domino Pizza @ P44 Autoworks

Setelah 2 minggu push kow kow...semua berpuas hati ngan dominos ... syukur rezeki yang diberi..terima kasih atas sokongan rakan rakan

Wednesday, April 27, 2011

KAK - P44 Autoworks family car

Presenting P44 Autoworks family car !

Kete ni kami start projek bersama rakan rakan 18.4.2011 yang lalu sebab nak join MUSC drag . Kami start from 0 . Berjaya siapkan sampai stage 1 upgrade . Skang ni tengah rilex jap sebab nak masuk barang sikit laie .


Spec :
-L200 engine n wiring n ecu
-SAFC 1 tuned with innovate (in house)
-Matspeed Highcam
-TD04 turbine
-FMIC
-Walbro fuel pump
-Fuel regulator
-Custom gearbox
-Custom intage + eterna TB
-330cc injector
-Lighthen chasis
-Toyo Proxes 888 tyres

Kancil 850 Timingbelt putus

Kancil ni milik asrul dari penang yang mana mengalami masalah timingbelt . Putus 3 bro....so..akibatnya...6 batang valve kaput dan 2 biji valve guide . Towing dari bayan baru ke P44 Autoworks

Head pun putih cam maya karin...kete ni joe handle sorang..tahniah bro


Siap sudah...alhamdulillah..on target !

More pics at our FB

Wan Jabil V6 Top Overhaul

V6 ni milik wan..ingat lagi tak yang saya review hari tu pasal clear leaking tu..ni dah siap top overhaul suma dah..layannnn


Head suma maya karin...marveles


Siap sudah...kami menggunakan barang original aje ok...


Wednesday, April 20, 2011

Kenari Major Works

Kenari ni milik encik aziz dari psp.edu.my . Mengalami masa leaking yang agak kritikal dan clutch slip !


Barang original japan n original perodua !! Yang terbaik saja ok !!


Walaupun dok focus KAK . Berjaya siapkan dalam tempoh 7 jam .

** Sekadar info untuk kawan kawan - Clutch kit kalau nak pakai gunalah yang branded seperti Aisin Japan / Daikin Japan (( Jangan dok guna jenama valeo/paraut/naco n jenama pelik pelik sebab skang ni banyak china mali...kang kejap aje abis..dan pastikan bila tukar clutch tu amik pakej...clutch/cover/bearing/flywheel oil seal/gear oil)



Jan KTC Mivec - Timingbelt Putus

AKIBAT TIMINGBELT PUTUS...bersepai bro..jgn memain...so...kepada kawan kawan...beringat sebelum kena ya !!!
Wira merah ni milik jan KTC . Timingbelt putus . Abis 8 batang valve . 7 batang valve guides .
Macam biasa la..antar kat P44 Autoworks..berkilat la..maya karin rite nowww !!!
Siap sudah...lepas ni focus silvia sama KAK !!!